Vyhľadávanie

?(Pomocník k vyhľadávaniu)|...(Rozšírené vyhľadávanie)

Bratislavské visuté záhrady
Pomôžme vytvoriť nové dominanty Bratislavy
 
   


Cesta: Titulka
 

Diskusia k článku "Visuté záhrady majú brzdiť výstavbu"

Vizual
Denník SME vo svojej prílohe SME Bratislava v piatok 25. februára 2011 priniesol tému Bratislavských visutých záhrad. Diskusiu čitateľov k článku "Visuté záhrady majú brzdiť výstavbu" uvádzame v plnom rozsahu (28. februára 2011) z internetových stránok novín.
 

 
 

Diskusia k článku „Visuté záhrady majú brzdiť výstavbu“ (piatok 25. februára 2011 v denníku SME),
zdroj:   http://bratislava.sme.sk/diskusie/1801427/1/Visute-zahrady-maju-brzdit-vystavbu.html


Kocka je kocka... Legislatívne si nevie predstaviť premenu vinohradov na záhrady, ale na stavebné pozemky už hej. Veď k nejednému prispel vlastným podpisom!
Reagovať | 127 tibor81 |
25.02.2011 6:32 | Oznám správcovi | Odkaz
 
já bych si to představit věděl...
Reagovať | 120 Karneol
25.02.2011 7:37 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Kde je vôľa, tam je cesta...
Hodnota pozemkov je taká, akú určuje aktuálny územný plán, stav inžinierskych sietí a aktuálnej zástavby.
Vo veľkej časti vinohradov sa jedná len o "potenciálne stavebné pozemky" a nie o reálne stavebné pozemky, teda majú len potenciálnu vysokú hodnotu - ktorú ak niekto zaplatí, nesie aj riziko, že sa nemusí ešte zhodnotiť.
Ak mesto schváli na nejaké územie nový záväzný územný plán, že tam bude park a hotovo (bez žiadnej stavebnej alternatívy), tak bude hodnota pozemkov len na úrovni súčasného využitia pozemkov - teda na úrovni ceny vinohradu.
Ak by bolo mesto striktné a nekompromisné, zabránilo by sa špekuláciám s výkupom alebo s blokovaním výkupu pozemkov...
Na to ale minulé, súčasné a budúce kamarátšafty medzi politikmi a developermi budú, žiaľ, asi prisilné...
Reagovať | 137 Pozorovateľ
25.02.2011 10:27 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ved toto iba obcan urci aka je cena pozemku vdaka volbam. Zvoli si kandidata ktory v konecnom dosledku rozhodne o ucele pozemku a teda jeho cene. Tragicke je ze uz su vsetci tak nasiaknuty tou korupciou ze su si isty tym ze ak nie toho sucasneho tak toho nasledujuceho richtara podplatia. Mne osobne by ani nevadilo keby sa tam objavila nejaka ta stavba. Napriklad restauracia z vyhliadkou alebo nejaka galeria. Bratislava sa ma kam roztiahnut a tak sa nemusi zahustovat ako singapur. Mestske casti by mali investorov smerovat k tomu aby stavali pekne projekty aj rezidencne aj nerezidencne vsade tam kde je to ziaduce. Napriklad v okoli buducich cestnych a zeleznicnych tahov. Ziskaju tak pristup k lacnejsim pozemkom. na vystavbu tej infrastruktury. Navyse celkom nechapem a dost mi vadi preco mesto vo velkom predavalo pozemky ked ich namiesto toho mohlo menit. to by ale naozaj muselo poslancom zalezat na ludoch nie na vlastnych vreckach.
Reagovať | 187 sojcek |
25.02.2011 15:10 | Oznám správcovi | Odkaz
 
...vidite tu fotku? z racianskeho myta je to dobre vidiet - to je vrchol grcu take stavby - to, ze oni maju vyhlad - fajn ale to ze tie stavby musime vidiet my to je odpor
Reagovať | 170 scott |
25.02.2011 13:16 | Oznám správcovi | Odkaz
 
to je fakt niekedy som zasol nad tym ake gyce su zbohatlici schopny stavat. Dnes sa skor cudujem ked vidim opak.
Reagovať | 187 sojcek |
25.02.2011 15:11 | Oznám správcovi | Odkaz
 
sorry ale juzne svahy karpat su skutocne jedna z potencialne najlepsich lokalit na byvanie v Blave...
Reagovať | 177 rrecuerdo |
25.02.2011 16:48 | Oznám správcovi | Odkaz
 
...to si pis - a na racianskom by mali postavit vyhliadkovu vezu s tymi dalekohladmi na stojanoch s cedulkou - omrkni si svojho privatizera a dojiča štátu...
Reagovať | 170 scott |
25.02.2011 19:41 | Oznám správcovi | Odkaz
 
*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
Reagovať | 83 bonko
25.02.2011 6:42 | Oznám správcovi | Odkaz
 
lidi i město se musí rozhodnout mezi betonem a zelení... neříkám, že je je to jednoduché.
Reagovať | 120 Karneol
25.02.2011 7:38 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ako lidi tak aj město su uz rozhodnuti - opit rozkom plebs a potichu popredat za 500,- € m2 pozemku ... tak ma zaujima, ja googlim a neviem sa k tomu dostat - nema prosim niekto nejake porovnanie na cenu m2 pozemku na svete? dakujem velmi pekne.
Reagovať | 57 Panslávia
25.02.2011 16:20 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Napad to je dobry, ale neviem si predstavit ako by sa dal realizovat, ked tie pozemky vlastnia sukromny vlastnici. Ak ich odmietnu predat, alebo na vykup mesto nenajde peniaze (co sa mi zda velmi pravdepodobne), tak park jednoducho nebude. Park zaroven nie su dialnice, takze v tomto pripade o vyvlastnovani pozemkov ktore majitelia nechcu predat nemoze byt ani reci. Na opravnenie vyvlastnenia je podla mna naozaj treba obrovsky, ale skutocne obrovsky verejny zaujem a aj vtedy je nutne zaplatit vlastnikom trhovu cenu + este nieco navyse ako kompenzaciu. V pripade parku sice verejny zaujem existuje, ale nie je dostacujuci na opravnenie vyvlastnovania a o tom, ze na tie trhove ceny plus kompenzacie mesto nema peniaze ani nehovorim.
Napriek tomu si myslim, ze Bratislave by prospelo viac zelene a zisiel by sa tu novy park. Avsak, kvoli vlastnickym otazkam v danej lokalite, ktora je na to sice z hladiska prirody dobra, by asi bolo vhodne ho realizovat niekde inde. Mozno niekde medzi Racou a Vajnormi, i ked tipujem, ze aj tam to nebude vlastnicky lahko vysporiadatelne. To by chcelo najprv poriadne prestudovat katastralnu mapu.
Reagovať | 147 Vsade
25.02.2011 8:25 | Oznám správcovi | Odkaz
 
komu treba PARK? racanom, vajnorakom, novomestanom?? este aj obcania petrzalky maju kusok do prirody ... a kto z podunajskych biskupic bude chodit do parku nad krasnany? skor nejakim miliardarom co tam budu mat haciendy ... a my to mame zacalovat ...
Reagovať | 37 korienok4
25.02.2011 12:38 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Všetkým, čo majú pľúca, napríklad
Reagovať | 152 julica
25.02.2011 14:26 | Oznám správcovi | Odkaz
 
a srdce
Reagovať | 160 tkopec | |
25.02.2011 20:38 | Oznám správcovi | Odkaz
 
očiam by tiež neublížil
Reagovať | 153 maxikubo
25.02.2011 20:46 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Radšej pokračovanie v devastácii bratislavských viníc nevkusnou výstavbou a súkromnými ulicami, ako ich kultivácia, premena na záhrady, park, pre všetkých, typické. Prachy a opäť prachy.
Reagovať | 194 tony antoniaci | |
25.02.2011 8:31 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Ved to, skoro mi oci vypadli, ked som uvidel tu fotku, ze co a ako sa tam stavia.
Reagovať | 160 tkopec | |
25.02.2011 13:14 | Oznám správcovi | Odkaz
 
zase odtial potial nikto ti nebrani kupit si vinicu a skultivovat ju na park pre vsetkych. ale v zasade je to somarina. parky treba robit (a hlavne udrzat) v meste a nie vedla lesa.
Reagovať | 108 Abstinent |
25.02.2011 18:43 | Oznám správcovi | Odkaz
 
...až teraz oceníme susedstvo vinice pána Fica.Lebo si neviem predstaviť ako mu súkmeňovci na magistráte vyvlastňujú vinicu na výstavbu parku...Oceňujem aktivity pána primátora, ale na to , že je pokladnica na dlhé roky prázdna nieje tých aktivít veľa? /PKO,Električka zvaná "túžba", visuté záhrady Semiramidine/samé divy ...
Reagovať | 128 Frigo na mašine
25.02.2011 11:17 | Oznám správcovi | Odkaz
 
*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
25.02.2011 14:47 | Oznám správcovi | Odkaz
 
*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
Reagovať | 153 ester.kocickova |
25.02.2011 11:33 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Vysmelil? To co si dovolujes? On ich predsa vyvlastnil!
Reagovať | 175 dick riddick
25.02.2011 15:22 | Oznám správcovi | Odkaz
 
budem sa opakovat ale neda mi :)
* [24. 11. 2005] Rozin vraj vinohrady nevydržal, ale kúpil
* [2. 12. 2005] Rozin získal vinohrad za zvláštnych okolností
* [15. 2. 2006] Včera sa začal súd s Rozinom o vinohrad
* [30. 3. 2006] Rozinove vinohrady vyšetruje polícia
* [18. 1. 2007] Súd zastavil žalobu na Rozina
* [21. 3. 2007] Novela zákona o vinohradníctve v II. čítaní
* [21. 8. 2007] Podnikateľ Rozin bol obvinený, už nie je
a logickym dosledkom bude
* [xx. y. 200z] Vystavba v byvalych vinohradoch moze zacat, prve byty predane :]]
___________________________________________
pisal som to 21.08.2007 19:02, vtedy to bola viac menej este sranda, co ine za fikovej vlady ostavalo, ako humor. dnes je to desive, ze sa s takymito mam*dmi civilizovana krajina nevie stale vysporiadat.
Reagovať | 153 ester.kocickova |
25.02.2011 19:14 | Oznám správcovi | Odkaz
 
*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
Reagovať | 5 Pietro L.M.CalaPrtka
25.02.2011 12:31 | Oznám správcovi | Odkaz
 
To ako tam môžu stavať pod 110KV vedením? Nie je tam ochranné pásmo?
Reagovať | 176 yokiba
25.02.2011 14:46 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ciel je jasny pripravit parky a inzinierske siete pre majitelov pozemkov ... ked sa tam za nase prachy vybuduju cesty, zastabilizuje sa ten kopec, dotiahnu siete, pripravi park - to potom budu ceny ... nech obec nerozmysla nad tym ako budu vyzerat cudzie parcely ...
Reagovať | 37 korienok4
25.02.2011 12:34 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Súhlasím Jednak mesto na taký projekt nemá peniaze, jednak je to už trochu vizuálne pošramotené vznikajúcou výstavbou a ešte sa spýtam aké vinice tam kto chce zachraňovať? A načo by tam komu boli? Ešte tak na dotáciu na vyklčovanie. Vidiecke aktivity, bohužiaľ, treba presunúť na vidiek. Mesto môže napríklad vyčísliť náklady, ktoré by tam bolo ochotné preinvestovať a môže to investovať do rozvoja existujúcej zelene, na pozemkoch patriacich mestu, nech obyvatelia nemusia bežať do prírody 20 kilometrov.
Reagovať | 176 yokiba
25.02.2011 14:51 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Fajn Pekná výstavba, polovica je určite načierno, ale to ma momentálne nezaujíma. Mňa len trápi, že sa všetci vytešujú z lukratívnej oblasti, a pri najbližšom zosuve pôdy ( lebo tam to na prvý pohľad hrozí ) začnú v Markíze plakať, že prišli o všetko a štát, teda aj ja má pomôcť...
Reagovať | 25 kramos
25.02.2011 12:35 | Oznám správcovi | Odkaz
 
No podla mna to tam nehrozi aspon v Raci su vinohrady nie zrovna poda dobra k zosuvom....
Reagovať | 131 ss
25.02.2011 12:41 | Oznám správcovi | Odkaz
 
co myslis ze sa stane so zeminou ked tam miesot vinica bude travicka ? :)
Reagovať | 165 Aikimaniac |
25.02.2011 12:48 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Pri rozpone v akom je vysádzaný vinič, s ohľadom na koreňový systém, neviem, aký veľký je jeho spevňujúci vplyv.
Reagovať | 176 yokiba
25.02.2011 14:55 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Videl si tu "zeminu" vo vinohradoch ?
Reagovať | 131 ss
26.02.2011 0:41 | Oznám správcovi | Odkaz
 
To ukážu najbližšie dlhotrvajúce dažde. Aj inde mysleli, že pôda sa nikdy hýbať nebude...
Reagovať | 25 kramos
25.02.2011 12:48 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Okolo Drazdiakov sa da pekne chodit uz teraz, tam netreba nic budovat. Mestske lesy keby radsej menej tazili!!
Reagovať | 94 sonaj
25.02.2011 12:38 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Rozmyslam, ze dokedy to tam pri tom Drazdiaku nechaju. Taka velka zbytocna zalesnena plocha, nemohol by tam byt nejaky Drazdiak Lake Residence Park?
Reagovať | 175 dick riddick
25.02.2011 15:24 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ako studentsky projekt a ideove cvicenie studentov zahradnej architektury je to OK, ale realita je niekde uplne inde...
vinohrady su totiz rozdrobene na male, niekolkoarove pozemky, z ktorych ma kazdy aj piatich majitelov a je to nieco uplne nerealne, aby sa v bratislave nasla suvislejsia plocha, kde by to bolo mozne zrealizovat.
radsej mali zrevitalizovat nejaky stary priemyselny areal na park, ked uz tak velmi chcu zelen v meste. tie maju vacsinou menej komplikovane vlastnicke vztahy ako niekolko generacii dedene a delene vinohrady. a bolo by to aj logickejsie ako robit "park" vedla "lesoparku". a navyse pre ludi by mohola byt taka zelen aj dostupnejsia...
Reagovať | 144 fromage |
25.02.2011 12:47 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ono je to vizitkou školy. Pozrite sa akých umelecky nadaných a v praxi nepoužiteľných fachidiotov vyrábame.
Reagovať | 167 lachance
25.02.2011 15:47 | Oznám správcovi | Odkaz
 
park je zbytocny lebo sa tam nahrnu narkomani bezdomovci vagabundi a primitivi co nechaju pobehovat psov bez nahubkov a voditok a bude to nebezpecne nikto tam aj tak nepojde
Reagovať | 23 eutyphrodilema
25.02.2011 12:48 | Oznám správcovi | Odkaz
 
to je dalsi krok v tejto scheme najprv za nase prachy akcia "park" t.j. cesty a inznierske siete za nase prachy, potom vystavba vil a najdrahsich bytov na slovensku ... potom sa povie ze park bol omyl pretoze ho likviduju fetaci a bezdaci ... na konci bude park uzavrety a predany majitelom vedlajsich domov za 1.euro za meter ...
Reagovať | 37 korienok4
25.02.2011 12:55 | Oznám správcovi | Odkaz

Aké vily, aké byty? V súlade s rekreačným využitím sa tam vystaví rekreačno-športový klub, kde budú nejaké tie jednotky na prechodné ubytovanie športovcov...
Schéma odskúšaná v KE a dokonale fungujúca. Stačí do nej zapojiť nejakého toho parlamentníka (môže byť predseda, podpreseda,..), nejakého toho mestského architekta a ide to bez problémov. Navyše tam budú mať kľud, lebo nikto iný tam už nič iné nepostaví.
Reagovať | 176 yokiba
25.02.2011 14:59 | Oznám správcovi | Odkaz
 
kriste pane to zas bude vyzerat, na slovenský sposob, a šlahnite tam aj nejaký mrakodrap s apartmanmi, nezabudnite na frcovu vinicu aby tam mohol pokračovat v stačaní vína, vincurisko jedno naše
Reagovať | 118 modrymodrak
25.02.2011 12:52 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Co to vlastne znamena "visuté záhrady" ???
Reagovať | 118 Jozef Puska
25.02.2011 12:52 | Oznám správcovi | Odkaz

Mozem vam vsetkym tu na diskusii ako jeden z majitelov pozemkov na Vtacniku oznamit, ze tam NIKDY ziadne verejne zahrady nebudu, pokial mesto nema 1000 Eur za meter (nasa ponuka). A to nema. Nie je to zalesnena lokalita, nie su tam vhodne terasovite plochy pre park. Nielen vykup je nezrealizovatelny, ale aj uprava pozemkov podla studii tych sikovnych vysokoskolakov, ktori EVIDENTNE na tych pozemkoch nikdy neboli, by bola neskutocne nakladna. Ludia sa chcu prechadzat, hrat a oddychovat najma s detmi. Co by ste prosim vas robili na tych strmych kopcoch? Na terasach sirokych 5 metrov? Pozerali by ste sa na smog? Pocuvali stebot vtakov na stromoch ktore tam nie su? Bratislava uz horsky park ma (V LESE ako ma byt), tiez Zelezna studnicka a pod. To ma tradiciu, JE TO NA ROVINE. JE TAM KDE PARKOVAT.
Ja chapem pana Vtacnika a ludi, ktori zivia tuto inak unikatnu myslienku, postupoval by som uplne rovnako, ak vsak maju "Filipa" resp. IQ nad 85, tak musia vediet, ze to je vystrel do tmy.
Zelam, aby sa skutocne, existujuce parky, ci napriklad Bratislavska Koliba zmenili na nepoznanie do krasy a uzitkovosti pre ludi, bude to urcite lacnejsie ako vykupovat, upravovat a stavat umele "zahrady" za miliardy korun...
Reagovať | 35 Rysgufik
25.02.2011 12:55 | Oznám správcovi | Odkaz
 
"Ludia sa chcu prechadzat, hrat a oddychovat najma s detmi. Co by ste prosim vas robili na tych strmych kopcoch? Na terasach sirokych 5 metrov? Pozerali by ste sa na smog? "
Divil byste se, jak se s tím dá čarovat. Uměl bych si představit, že takové terasotivité zahrady by vypadaly velmi efektně a plně by plnili svůj účel. Když se chce, tak to nejde. A když se nechce, tak nejde nic.
Jediný problém vydím ve výkupu pozemků, vzhledem k tomu, že každý majitel, který zavětří příležitost si pochopitelně bude z pozemků chtít narýžovat maximum.
mé IQ je je vysoko nad 100 :)
Reagovať | 120 Karneol
25.02.2011 13:07 | Oznám správcovi | Odkaz
 
opr. Když se, tak to jde - samozřejmě: )
Reagovať | 120 Karneol
25.02.2011 13:13 | Oznám správcovi | Odkaz
 
...pôvodní majitelia pozemkov sa 40 rokov chodili pozerať ako im na týchto pozemkoch bačuje súdruh Krampl so svojou družinou. Teraz keď im tieto pozemky vrátili, tak už ďaľšia družina vie čo by s týmito pozemkami vedela robiť. Ver mi milý Karneol, že možno máme menšie IQ ako Ty a nechceme na nikom zarábať, my len jednoducho chceme, aby si každý robil projekty na svojom piesočku. To znamená, kúpim si pozemok robím si projekty a snívam....v prípade že mám peňazí koľko chcem tak aj realizujem, ale hlavne na svojom , na svojom páni...
Reagovať | 128 Frigo na mašine
26.02.2011 16:24 | Oznám správcovi | Odkaz
 
čili spekulanti :) sorry, tohle zlatopectví nemám v krvi, nikdy jsem tomu nepřišel na chuť...
Reagovať | 120 Karneol
26.02.2011 16:51 | Oznám správcovi | Odkaz
 
No a ja ako obyvatel Koliby s Tebou nesuhlasim. Mne by sa pacilo keby tam boli parky a nadherna zelen, pdobne ako je Rosengarten nad centrom Bernu.
Reagovať | 110 Cil
25.02.2011 13:08 | Oznám správcovi | Odkaz
 
No dakujem, aj ja chcem byt obyvatel Vtacnika/Koliby, robime bez pomoci developerov a statu na tom uz cez 10 rokov a teraz nam to niekto bude brat za 1/3 cenu a stavat tam luku? Aj ja chcem park, ale chcem tam este predtym byvat, vidim ze nam ale stavajuci susedia asi moc nepraju....
Reagovať | 35 Rysgufik
25.02.2011 13:52 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Tak aj Koliba, Vtáčnik a Briežky vyzerajú. Zničené a zdevastované.
Reagovať | 194 tony antoniaci | |
25.02.2011 14:50 | Oznám správcovi | Odkaz
 
tak to predaj za ten liter - a budes mat lukrativne susedstvo - nejakeho mafiana, alebo rozkradaca. velmi ti to prajem.
Reagovať | 57 Panslávia
25.02.2011 16:25 | Oznám správcovi | Odkaz
 
čiže za mestské peniaze a Rysgufikov pozemok by si chcel zvyšovať hodnotu nehnuteľností v blízkosti, vrátane tvojho domu na Kolibe.
Reagovať | 167 lachance
25.02.2011 15:51 | Oznám správcovi | Odkaz
 
"JE TAM KDE PARKOVAT" ... ach boze, kam ten svet dospel, ked ako kriterium vhodnosti parku je ... ze sa da blizko parkovat. (no pun intended)
Reagovať | 160 tkopec | |
25.02.2011 13:16 | Oznám správcovi | Odkaz

..a potom bude nadavat ze nema kde v praku?! parkovat ze musi na trave..to je ten pseudoturista :X Onehda som siel na Klanec ci jak sa vola ten kopec nad Racou a jedno auto za druhym, tam svihali.. hore vystupili pokukali a za hodku sli nazad..asi tak si to predstavuje aj on :X
Reagovať | 171 Mikimaus
25.02.2011 13:21 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Preboha, oslobod sa :) A opakuj si vetu, akokolvek v dnesnej psycho-dobe znie podivne :
Do parku sa NECHODI AUTOM !
Nie, ani zo susednej stvrte.
Nie, ani z druheho konca mesta.
Reagovať | 160 tkopec | |
25.02.2011 13:33 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Preboha, myslite realne a komplexne ! Parky nemaju byt len pre atletov a fyzicky zdatnych, alebo MHD otrlych. Co rodiny s malymi detmi, vozickari !? Co je na tom take zle, prist k parku s autom. Zadubeny nazor, ze to je nejaka civilizacna choroba nechapem.
Reagovať | 57 Ardim
26.02.2011 17:34 | Oznám správcovi | Odkaz
 
je to sedlák, čo ti povím :)
Reagovať | 152 julica
25.02.2011 14:29 | Oznám správcovi | Odkaz

Tak Vam tie pozemky ostanu visiet a nik ich nekupi. mesto by malo byt neustupcive a domyselne kontrolovat stavebne plany
Reagovať | 152 julica
25.02.2011 14:28 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Cez Vtáčnik alebo Koziarku v pohode prejdete za 40-50 min. na Kolibu, pekným lesom /v lete a na jeseň nájdete aj huby/, ak už chcete prechádzku po prírode a nemusíte z nejakých vysutých záhrad zízať na mesto :-)))
Reagovať | 91 akreiv
25.02.2011 14:42 | Oznám správcovi | Odkaz

Hlavne, že "JE TAM KDE PARKOVAŤ".
Primitívna krajina, primitívni ľudia s primitívnym myslením a primitívnym vzťahom k mestu a krajine.
Reagovať | 194 tony antoniaci | |
25.02.2011 14:47 | Oznám správcovi | Odkaz
 
1000 e-ciek za stvorec? No ok, je to tvoja ponuka, len sem-tam checkni kataster-portal, ci to je este furt tvoje, alebo ci ti to medzitym Rozin nevyvlastnil.
Reagovať | 175 dick riddick
25.02.2011 15:29 | Oznám správcovi | Odkaz
 
v takom pripade ma Bratislava jedinu moznost nechat to na developerov a to aj vratane infrastruktury, nedat ani cent na cestu a nech si ti somari co pokupuju po 1000euro stvorec rano buchaju hlavu o volant ako sa snazia z tych kopcov zliezt po jedinej existujucej ceste dolu do mesta. Svedkami, tejto uzasne premyslenej a "lukrativnej" vystavby sme uz kazde rano smerom od senca a ciernej vody.
Reagovať | 63 mufty
25.02.2011 13:06 | Oznám správcovi | Odkaz
 
"Ludia sa chcu prechadzat, hrat a oddychovat najma s detmi. Co by ste prosim vas robili na tych strmych kopcoch? Na terasach sirokych 5 metrov? Pozerali by ste sa na smog? "
Divil byste se, jak se s tím dá čarovat. Uměl bych si představit, že takové terasotivité zahrady by vypadaly velmi efektně a plně by plnili svůj účel. Když se chce, tak to nejde. A když se nechce, tak nejde nic.
Jediný problém vydím ve výkupu pozemků, vzhledem k tomu, že každý majitel, který zavětří příležitost si pochopitelně bude z pozemků chtít narýžovat maximum.
Reagovať | 120 Karneol
25.02.2011 13:06 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Ten smog by sa dal krasne nasvietit "lejzrom ":o) a hned je vyssia cena pozemkov....
Reagovať | 61 kocurkov |
25.02.2011 18:30 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ďalší kreténizmus najlepšie sa plánuje na cudzom a za cudzie...
Reagovať | 118 bakunin
25.02.2011 13:16 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Len stavajte stavajte cele sidliska na kopcoch..ale ked voda po dazdoch snehu nebude mat kam odtekat a zaplavi celu MC tak potom pekne prispejte tak na 99% nakladov na odskodne a financovanie prac na odtsranovani nasledkov :X..no a v zime si odpratavajte s ciest sneh osamote sak sukr.pozemok tak co.. :X
Reagovať | 171 Mikimaus
25.02.2011 13:18 | Oznám správcovi | Odkaz
 
strasne mudry presne tak to je. sukromny pozemok, sneh z cesty si odpratujes sam. problem je, ze dan z nehnutelnosti platis rovnako, ako keby ti sneh odpratavalo mesto.
Reagovať | 108 Abstinent |
25.02.2011 18:55 | Oznám správcovi | Odkaz
 
veľký park jedinečný na celom Slovensku - nezabudnite v rámci parku vybudovať dobre maskované prístrešky a skrýše pre bezdomovcov, ináč sa budú povaľovať po lavičkách a rušiť priaznivé dojmy z bratislavských úspechov.
Reagovať | 172 vrtulka | |
25.02.2011 13:20 | Oznám správcovi | Odkaz
 
nakupne centrum bude tam dalsie nakupne centrum. Sa spamatajte hlupaci. Devoloperi si na sk robia co chcu.
Reagovať | 5 bullshit_forever
25.02.2011 13:25 | Oznám správcovi | Odkaz
 
"Ambiciózny plán mesta" Opravte si to na "plán p. Ďurkovského"...
Reagovať | 175 Kyedži
25.02.2011 13:26 | Oznám správcovi | Odkaz
 
*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
Reagovať | 5 bullshit_forever
25.02.2011 13:27 | Oznám správcovi | Odkaz
 
žiju tu docela normálně a zaživa nehniju... Plete si to s Luníkem IX, Bratislava je normální velké město :)
Reagovať | 120 Karneol
25.02.2011 13:28 | Oznám správcovi | Odkaz
 
jasne a najlepsie auto je zigulak 1500 u vas na dedine, najlepsia restauracia je pizzeria v okresnom meste a najmudrejsi clovek je stryko z lazov lebo ten ma najzdravsi nazor dobry den !
Reagovať | 23 eutyphrodilema
25.02.2011 13:38 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Raz to zablokoval Kňažko so svojím nápadom, aby sa zachovali vinohrady, ako kolorit nad Bratislavou ( ako to dopadlo, to každý vidí), teraz zase niekto si prilieva polievočku s visutými záhradami.... - a na tomto mieste sa pridávam už k uvedenému názoru, že "najlepšie sa plánuje na cudzom a za cudzie".
Prečo by som si ja, ako majiteľ pozemku nemohol vystaviť napr. dom, aby som aj ja mal super "kolorit" na Bratislavu, ale stále mi niekto musí diktovať čo môžem a čo nie -len dúfam, že raz aj tu nepríde k vyvlastňovaniu v záujme štátu.
Alebo že by zase Rozin úradoval- musím navštíviť kataster, či som už "náhodou" pozemok nepredal pánovi Rozinovi- však s určovaním vlastníctva už má svoje skúsenosti
Reagovať | 146 ka08
25.02.2011 13:28 | Oznám správcovi | Odkaz
 
...daroval...
Reagovať | 128 Frigo na mašine
26.02.2011 16:29 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Nič jednoduchšie
Mesto môže vykúpiť pozemky, cenou prebiť všetkých developerov a budovať visuté záhrady. Keď má mesto zbytočných 30 miliónov na pochybné zdraženie opravy zimáku, keď má mesto stámilióny eur na vyplatenie developera a zachovanie PKO, tak pozemky na visuté záhrady nemôžu byť problém. Za 500 Euro/m2 nezaváha žiaden vlastník vinohradov....
Reagovať | 142 nezábudka
25.02.2011 13:33 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Ať žije beton ;) Ach ta naše povaha česko-slovenská - zlatokopecká. :)
Reagovať | 120 Karneol
25.02.2011 13:36 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Fico svoju vinicu nepredá, predsa sa chce venovať produkcii vínka. Načo by to inak kupoval.
Reagovať | 157 starosta23
25.02.2011 16:34 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ja len nechapem tie statistiky
za socializmu mala bratislava 560.000 obyvatelov, odvtedy je postavenych 2x tolko bytov vsade sa stavia vinohrady su uz z polovice zastavane, je tu ovela viac bytov ludi aut a teraz ze ma 420.000 obyvatelov ? ved to je totalna kravina ti tupci asi nezaratavaju za bratislavcana toho kto tu byt iba prenajima ale ved tych je vacsina
Reagovať | 23 eutyphrodilema
25.02.2011 13:36 | Oznám správcovi | Odkaz

Len ta opravy, Bratislava nikdy nemala ani 475 000 obyvatelov nie to este 560-tisic...
Reagovať | 156 thecityofabsurdity |
25.02.2011 19:49 | Oznám správcovi | Odkaz
 
developeri si poradia s týmito záhradami veľmi rýchlo, nezostane tam nič čo bolo v projekte!
Reagovať | 42 mike345 |
25.02.2011 13:55 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Najprv za mestske peniaze postavime park a potom si tam zopar vyvolenych papalasov za nakradnute mestske peniaze postavi haciendy...
Reagovať | 192 NooBooDy |
25.02.2011 14:07 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Nech sú vzorom Košice. Tam v mestskom parku súdruhovia z košickej elity postavili a obývajú elitný dom. S prvým Ficovým súdruhom na čele.
Reagovať | 142 nezábudka
26.02.2011 7:53 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ROFL To fakt cakaju, ze sa obcania budu skladat na pozemok ked na nom uz dnes stoja cierne stavby ? :D
Reagovať | 165 Seifer |
25.02.2011 14:23 | Oznám správcovi | Odkaz
 
To nevymyslíš! Žoldák z realitnej spoločnosti. Nomen omen.
Reagovať | 191 123abc
25.02.2011 14:31 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Neviem si celkom predstaviť čo by pomohla aby Bratislava vyzerala ako estetická, vyvážená a zároveň dynamická metropola...
Reagovať | 93 getaway
25.02.2011 14:55 | Oznám správcovi | Odkaz
 
ta fotografia z LOST GARDENS je odstrasujuca. Dufam, ze k realizacii takeho niecoho nikdy nedojde.
Reagovať | 89 gar2
25.02.2011 15:07 | Oznám správcovi | Odkaz
 
súdruh Fico si tiež kúpil od súkromnej osoby "vinohrad" v Bratislave za cenu neúrodnej pôdy kdesi pri Lendaku - problém je v tom, že rozdiel v cene súdruh Fico dotyčnej predavajúcej vynahradil nejakou výhodnou kúpou zo štatneho rozpočtu
Reagovať | 156 muric
25.02.2011 15:13 | Oznám správcovi | Odkaz
 
500 € / m2, ci 1000? - to by som neveril, keby som sa vcera nedocital, ze ta bratislava je tak dobre v hdp/obyvatela ...
Reagovať | 57 Panslávia
25.02.2011 16:23 | Oznám správcovi | Odkaz
 
"Zmenu vinohradov na park si nevie predstaviť ani hlavný architekt mestskej časti Nové Mesto Jaroslav Kocka. „Neviem, či by to bolo legislatívne možné, mesto by muselo vykupovať pozemky.""
ta legislativna uprava sa zvykne oznacovat ako UZEMNY PLAN a vykupovat na nu pozemku nie je treba.
ale kde nie je vola, tam je cesta zarubana.
Reagovať | 20 varel | |
25.02.2011 16:23 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Zato ze nam nicia vinice im prajem vela vody a zosuv pody :-)
Reagovať | 114 janosik stone
25.02.2011 16:33 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Vinice navyše nie sú od roku 2009 chránené zákonom o vinohradníctve
Takže Fico to ešte stihol pretlačiť, úplne náhodne.
Reagovať | 157 starosta23
25.02.2011 16:35 | Oznám správcovi | Odkaz

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
Reagovať | 94 peter miklos |
25.02.2011 16:36 | Oznám správcovi | Odkaz
 
a pritom stačí tak málo .. za čiernu stavbu trest smrti ... a bude tu kľud
Reagovať | 49 JA 01
25.02.2011 16:54 | Oznám správcovi | Odkaz
 
vyhlásiť na územia, ktoré by mesto chcelo využiť, stavebnú uzáveru, by sa nedalo?
Reagovať | 118 Adrian Gubčo |
25.02.2011 17:43 | Oznám správcovi | Odkaz
 
a čo tak vyhlásiť tvoj dom za národnú kultúrnu pamiatku reprezentujúci sociálny realizmus v praxi? V kúpeľní žiadne kachličky imitujúce mramor, ale pekná poctivá vygr c aná zelená z rúk hrdinov socialistickej práce.
Reagovať | 167 lachance
25.02.2011 19:41 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Asi ste mysleli socialistický realizmus. Paneláky toho so socialistickým realizmom veľa spoločného nemajú, zato vinohrady majú veľmi veľa spoločného s Bratislavou. Ich ničením sa sami okrádame o vlastnú históriu a to, čo robilo toto mesto po storočia charakteristickým.
Reagovať | 118 Adrian Gubčo |
25.02.2011 22:06 | Oznám správcovi | Odkaz
 
som rád, že si ten omyl bol v kontexte pochopiteľný.
Možno toho veľa spoločného nemajú, ale preto som tomu dal prívlastok "v praxi".
Bratislava, ako nakoniec každé iné mesto, bola dlhé storočia špecifická suchými záchodmi, konskými povozmi, rozsiahlou drevenou výstavbou a tisíckami komínov bez filtrov vytvárajúcich nielen v zime špecifické ovzdušie a poliami a lužnými lesmi na pravom brehu.
Niekto tie vinohrady berie ako veci, ktoré som popísal hore. Jednoducho je to veľmi subjektívny pocit, hlavne ak je dotyčný vlastníkom takého vinohradu a mal tú smolu, že počas socializmu si tam nestihol postaviť chalupu a teraz mu do využitia toho vinohradu, kde nebyrokratická hodnota za meter je 500-1000 €, pindajú vlastníci iných chalúp v okolí alebo obyvatelia králikárni na sídliskách miesto toho, aby si spravili park na záhrade alebo na parkovisku.
Reagovať | 167 lachance
26.02.2011 9:27 | Oznám správcovi | Odkaz
 
TOTO VSETKO CO SA DEJE JE EVOLUCIA, ZVYKNITE SI NA TO!!! O 50 rokov je to zabudnuta zalezitost, ze ten alebo ten mal taky a taky nazor a kto kedy kde staval... Visute zahrady Bratislavske za mojho zivota nebudu, mam 42 a jedine co ma teraz bavi je http://www...
Reagovať | 61 kocurkov |
25.02.2011 18:40 | Oznám správcovi | Odkaz
 
aka krasna rušicka tam stala.... a teraz takýto architektonický grc.
--------------------------------------
Z príležitosti dnešného sviatku žiadam Ftačnika o znárodnenie Vtačnika
Reagovať | 124 brmbo |
25.02.2011 21:30 | Oznám správcovi | Odkaz
 
zial, v nasom Developeristane asi tazke sci-fi. Tak sa aspon studenti vysantia pri nacrtoch a my si mozeme vzdychnut - ako by asi bolo, keby to bolo cele uplne inak...
Reagovať | 132 kuprezak |
26.02.2011 10:25 | Oznám správcovi | Odkaz
 
*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
Reagovať | 86 Chytrak
26.02.2011 13:12 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Neviem, načo vytvárať visuté záhrady, keď o existujúcu zeleň v meste je úboho postarané. V meste je obrovské množstvo zelených, „kvázi“ zelených plôch v obytných zónach, na sídliskách, v okolí škôl, internátov, …, …, ktoré sú veľmi slabo udržiavané alebo neudržiavané, prípadne nevyužité. Výhodou týchto plôch je to, že ich netreba kupovať, pretože väčšina patrí mestu alebo mestskej časti, nie je potrebné na nich robiť žiadne zásadné terénne úpravy, sú priamo pri ľuďoch, netreba za nimi chodiť na žiaden vzdialený kopec. Stačí vysiať, vysadiť, pravidelne a odborne udržiavať. Vysadiť rôznorodé kríky, stromy, aby plochy boli pekné a zaujímavé počas celého roka. Do ulíc vysadiť aleje stromov. Okrem toho osadiť smetné koše na odpadky, osadiť lavičky. Opraviť chodníky, cesty, ktoré okrem centra mesta sú deravé, zaplátané, prerastené burinou. Ponatierať hrdzavé zábradlia, lampy, …. V spustnutom meste je toho toľko na vylepšovanie … Aj architekti sa môžu plne realizovať ...
Reagovať | 98 kp25
26.02.2011 21:49 | Oznám správcovi | Odkaz
 
Nesuhlas Tento projekt je sice nerealny, ale v zasade nesuhlasim. V Bratislave je malo verejnych zelenych ploch. Alebo inak, zvysenim poctu kvalitnych zelenych ploch (priklad Grasalkovicova zahrada, Medicka zahrad) by sa zvysila kvalita zivota v meste. A to este nehovorim, akym prinosom by bol kvalitna zelena plocha s peknym vyhladom.
Reagovať | 57 Ardim
26.02.2011 22:50 | Oznám správcovi | Odkaz


 

Odkazy

  • vystavba_na_uzemi_vinohradov_archiv_SME [JPG, 46 kB]
    Fotografia k článku "Visuté záhrady majú brzdiť výstavbu" (SME, príloha SME Bratislava, piatok 25. februára 2011) s označením "Výstavba na území vinohradov, FOTO - ARCHÍV SME".
  • SME_25februara2011_str1 [PDF, 2,7 MB]
    Text článku, strana 1. "Visuté záhrady majú brzdiť výstavbu", SME. Piatok 25. februára 2011. Lucia Tkáčiková.
  • SME_25februara2011_str3 [PDF, 3,9 MB]
    Text článku, strana 2. "Visuté záhrady majú brzdiť výstavbu", SME. Piatok 25. februára 2011. Lucia Tkáčiková.
 
Kontakt: Web editor
Vytvorené / Posledná aktualizácia: 28.2.2011 / 28.2.2011

Kontext

Umiestnenie: Zložky dokumentov > O projekte > Aktuálne
 

Zobraziť vyhľadávací formulár »


 

Nachádzate sa v zobrazení "Bez grafiky", takže vidíte túto stránku bez grafických prvkov a pokročilého formátovania. Pokiaľ Váš prehliadač podporuje CSS2, môžete sa prepnúť do grafického zobrazenia.


Prihlásiť sa
| O webe | Vyhlásenie o prístupnosti
 

Tento web využíva cookies. Niektoré z nich môžu slúžiť pre analytické účely.

O cookies